Selecciona Idioma:   Cercar en aquest blog

dissabte, 8 de desembre del 2012

CARABASSONS LLUNA FARCITS DE SALMÓ I VERDURETES DUKAN



Fa uns dies vaig veure una recepta de carabassons lluna farcits i em va sorprendre aquest tipus de verdura ja que per la meva zona, no ho havia vist mai a les fruiteries.
Ja ho havia descartat quan els vaig veure en el Lild i evidentment no em vaig poder resistir i els vaig comprar pensant fer un farcit de carn però... em vaig descuidar comprar la carn, jajaja.
Per sort tenia una mica de salmó fresc a la nevera i va acabar dins dels carabassons, no podia ser d'altra forma.
Com la majoria de les meves receptes, esta adaptada a la dieta Dukan i pel seu contingut en calories també serveix per dietes hipocalòriques. Els que no tingueu problema de pes, la podeu fer tal qual (queda molt bona, de veritat) o fer una beixamel normal amb mantega, farina i llet sencera i fer el sofregit amb un bon oli d'oliva en comptes de fer-ho amb aigua. Que no es digui que no hi ha opcions!

RACIONS: 2
FASE: PP, CREUER I CONSOLIDACIÓ
CIVADA: SENSE CIVADA
TOLERATS: 1/2 CS conyac i 1/2 CS maizena per persona

Ingredients:
6 carabassons lluna petits o 4 grans
2 rodanxes salmó fresc
1 pastanaga
1 ceba
1 porro
1 all
sal
pebre
un polsim comí
2 CS conyac
Beixamel:
300 ml llet descremada
1 CS maizena
sal
pebre
nou moscada
un polsim de pebre vermell dolç
50 gr. de formatge ratllat light (o 2 formatgets descremats)

Elaboració:

Beixamel:
  • Posar la llet freda en un bol apte pel microones i diluir maizena.
  • Afegir una mica de sal, pebre, nou moscada i pebre vermell.
  • Escalfar al microones 2 minuts.
  • Afegir el formatge.
  • Batre i cuinar 40 segons més. Repetir fins aconseguir que s'espesseixi (jo ho he fet 3 cops).
  • Provar i afegir més sal o nou moscada al gust.
Carabassons:
  • Fer els carabassons sencers al vapor de forma tradicional o al microones.
  • Per fer-los al microones, posar en un plat amb un dit d'aigua i tapar amb una tapadora amb forats (serveix la d'evitar esquitxadures).
  • Deixar cuinar uns 7 minuts (depèn de l'aparell). Han de quedar tendres però no tous, més aviat "al dente".
  • Treure els carabassons i deixar refredar una mica per no cremar-nos.
  • Quan ja es puguin manipular els carabassons, tallar la part de dalt i reservar (serà el nostre barret).
  • Buidar amb una cullera petita la carn dels carabassons i tallar-la a trossets. Reservar.
Farsa (farcit):
  • Pelar, rentar i picar totes les verdures molt menudes (jo ho vaig fer amb batedora per no trobar trossets però va a gust de cada un). Reservar.
  • Treure la pell i les espines al peix. Reservar a la nevera fins l'hora de fer-ho servir.
  • En una paella, posar les verdures amb una mica d'aigua i sal i sofregir fins que estiguin toves (afegir més aigua si es queda sec però no massa, es millor anar afegint-la a poc a poc).
  • Quan estiguin las verdures toves, afegir la carn del carabassó a la paella, remenar bé i deixar dos minuts.
  • Salpebrar al gust, afegir el comí i el salmó. Deixar fer uns dos minuts més.
  • Afegir el conyac, remenar bé i deixar uns 5 minuts fins que s'evapori l'alcohol i el salmó estigui gairebé fet.
  • Retirar del foc i afegir 2 o 3 cullerades de beixamel i remenar bé. Reservar.
Muntatge:
  • Pre escalfar forn a 200º.
  • Farcir els carabassons amb la barreja de verdures i salmó i col·locar en una plata de forn.
  • Cobrir amb beixamel els carabassons.
  • Col·locar també els "barrets" del carabassó a la plata.
  • Deixar fer uns 15 minuts a 200º (aquí depèn del gust de cadascú amb la verdura, a mi m'agrada així no massa tou però tampoc cru).
  • Presentar en un safata tapats amb els seus "barrets".

Carabassons cuits acabats de sortir del microones 
Carabassons ja cuits
Afegim beixamel al farcit
Cobrim els carabassons amb la beixamel abans d'enfornar

3 comentaris :

  1. que buenos! así me encantan, tanto de sabor como de presentación!

    ResponElimina
  2. Me encanta lo lucidores que son estos calabacines!! y estos se ven bien ricos

    Un abrazo

    ResponElimina
  3. Divinisimoooos ademas de estar de muete relenta.
    Bicos mil y feliz finde wapa.

    ResponElimina