Selecciona Idioma:   Cercar en aquest blog

dimecres, 18 de setembre del 2013

SEITÁN A LA PLANXA AMB PEBROTS ROSTITS (APTE PER A DUKAN)



Avui menjarem seitan!

Recordem què és el seitan!

El seitan és un preparat alimentari a base de gluten de blat bullit en un brou de kombu, tamari i aigua procedent de la Xina. Se li sol denominar "carn vegetal" ja que el seu aspecte és similar un cop cuinat.

Es pot preparar de moltes maneres, fregit, arrebossat, en estofat, arrebossat, com a base de mandonguilles, etc. És un bon substitut de la carn animal per la seva elevada aportació de proteïnes, aproximadament un 24% del seu pes total).
És un aliment més suau i digestiu que la carn, baix en calories i greixos (sobre l'1%) i sense colesterol (a més, ajuda a reduir els nivells de colesterol en sang per ser ric en fibra).

Evidentment, no és apte per a celíacs.

Em quedava a l'armari un bloc es seitan i ahir em vaig decidir a cuinar-lo. Després de mirar per internet diverses coses (no tenia ni idea de com fer-ho), em va convèncer aquesta recepta del bloc Disfruta Cocinando.

La veritat és que estava bo i, encara que no es el meu aliment preferit, probablement ho repetiré en una altra ocasió per variar una mica. Perl que seguim la dieta Dukan és ideal ja que és pura proteïna però d'origen vegetal. Així, podem sortir-nos una mica del que és habitual, carn o peix.

No m'allargo més, aquí hi ha la recepta.

RACIONS: 2
FASE: CREUER I CONSOLIDACIÓ
CIVADA: SENSE CIVADA
TOLERATS: 1/2 CS oli d'oliva per persona

Ingredients:
un bloc de Seitan
all picat o mòlt
julivert
comins mòlts
sal
pebre
oli d'oliva
pebrots vermells rostits

Elaboració:
Tallar el bloc de Seitan a filets.
Col · locar en un plat l'all mòlt o picat, juntament amb el julivert picat, els comins mòlts, un pessic de sal i el pebre (tot això al gust).
Passar els filets per la barreja que hem preparat i posar-lo a la planxa amb una culleradeta d'oli d'oliva, daurar per ambdós costats i servir amb pebrots vermells rostits i amanits amb una vinagreta i herbes aromàtiques al gust (si useu vinagre de Mòdena us encantarà ).







Salrito.com

1 comentari :

  1. Ei!! M'encanta el seitán. De fet, fa poc vaig fer recepta també. A la planxa i amb pebrots em sembla que has aconseguit una recepta molt sana, maryar!

    ResponElimina