Selecciona Idioma:   Cercar en aquest blog

dilluns, 2 de setembre del 2013

PASTÍS SINDRIA (APTE PER A DUKAN)








Amb uns mesos de retard us porto el pastís d'aniversari que li vaig fer al meu home.
Buscava alguna cosa lleugera però que fos diferent i maca.
Després de mirar per aquí i per allà, vaig trobar aquest pastís a l'anuari Wilton 2013 i em vaig enamorar.

Així doncs, em vaig posar mans a l'obra per dukanizarlo.

Com era un pastís de formatge, vaig optar per adaptar la recepta del blog recetasdukanmariamartinez pel que jo necessitava treient alguns ingredients i posant altres.

Per simular les llavors de la síndria vaig optar per ratllar una unça de xocolata Torras sense sucre.

Aquesta xocolata no és apte perquè té molt de greix però com què havia de fer servir tan poca quantitat (7,5 gr.) i, a més a més, repartida en 8 porcions al final quedava 0,5 de greix per tot el pastís.
Com veieu, és una quantitat gairebé inapreciable i vaig considerar que podia fer-lo servir sense problemes en aquesta ocasió (això no vol dir que tinguem barra lliure, jeje).

Tot i així, ho compto com tolerat per si de cas.

Els gustos es poden variar, jo vaig fer la base de xocolata i el farcit de maduixa perquè són els preferits del meu home però si no agraden, només cal canviar els aromes.
Sembla complicat però no ho és en absolut, només una mica laboriós :)

Espero que us agradi i us animeu a fer-ho!

RACIONS: 8
FASE: CREUER I CONSOLIDACIÓ
CIVADA: SENSE CIVADA
TOLERATS: 1 tolerat per persona per la xocolata

Ingredients:
Farciment:
250 gr. formatge batut 0%
500 gr. formatge d'untar light
5 fulls gelatina
3 CS edulcorant líquid apte per a cocció (o al gust)
unes gotes d'aroma de maduixa (al gust)
1 unça de xocolata sense sucre, en el meu cas Torres 75% cacau (opcional)
colorant alimentari vermell
Base:
3 CS segó de civada mòlt
3 CS segó de blat mòlt
4 clares d'ou
4 CS de llet desnatada en pols
2 CS edulcorant líquid apte per a cocció
unes gotes d'aroma de xocolata (al gust però no massa perquè si us paseu es torna amarg)
colorant alimentari verd
Muntatge:
un motlle silicona rodó de 20 cm.
paper vegetal

Elaboració:
Farciment:
  • Hidratar la gelatina 5 minuts en aigua freda.
  • Barrejar els formatges, edulcorant i aroma (provar fins aconseguir el gust desitjat recordant que cal deixar-lo una mica més dolç del compte perquè al gelidificar perdrà dolçor).
  • Escalfar la gelatina 20 segons al microones i afegir a la barreja anterior.
  • Afegir una mica de colorant i remoure bé (anar afegint el colorant fins a obtenir el color desitjat).
  • Ratllar o tallar a trossos molt menuts l'unça de xocolata i afegir a la barreja suaument perquè quedi ben repartit però que no es desfaci.
  • Reservar.
Base:
  • Preescalfar el forn a 200 º.
  • Barrejar el segó, edulcorant, llet i aroma.
  • Afegir les clares i barrejar fins tenir una pasta sense grumolls.
  • Cobrir una safata de forn amb paper d'enfornar i estendre la massa.
  • Enfornar de 5 a 8 minuts a 200 º.
  • Passat el temps, treure del forn i deixar refredar.
  • Esmicolar la galeta obtinguda amb una picadora o amb les mans.
  • Posar la galeta esmicolada en un recipient, afegir 3 cullerades soperes de llet i pastar amb les mans fins aconseguir una bola de massa (si aquesta seca i s'esmicola, afegir una mica més de llet, de cullerada en cullerada).
Muntatge:
  • Folrar el motllo amb tires de paper vegetal creuades i procurant que sobresurtin de les vores per poder desmotllar després amb facilitat (mirar imatge més avall).
  • Cobrir el fons i les parets amb la massa de galetes, estenent a poc a poc amb els dits i ajudant-amb la part de darrere d'una cullera.
  • Omplir amb la crema de formatge just fins on arriba la vora de galeta.
  • Deixar a la nevera un mínim de quatre hores (millor d'un dia per l'altre).
  • Desmotllar amb compte i servir.
Forma de folrar el motllo
Barreja de formatges
Amb la xocolata
Massa de galeta ja cuita i amb el colorant



1 comentari :